donderdag 10 juni 2021

Zin om te leren

Ik heb zin om te leren. Ik wil altijd nieuwe dingen weten. Het ligt in mijn aard. Verschillende dingen motiveren mij om Nederlands te leren.


Wat het leren van Nederlands voor mij bijzonder leuk maakt is Etymologie, de studie van de geschiedenis van woorden. Bijvoorbeeld, ik zie een nieuw woord voor de eerste keer: Onderhouden

Het woord bestaat uit onder + houden. 'Onder' is verwant met Engels 'Under'. 'Houden' is verwant met Engels 'Hold'. Daarom is 'onderhouden' letterlijk 'underhold' of 'maintain'! Zie je? Dat is heel interessant! Ik denk dat het interessant is als je Engels spreekt. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Van Dale Pocketwoordenboek Nederlands NT2

 Ik heb onlangs dit professionele woordenboek voor anderstaligen van het Nederlands gekocht. Ik vind het heel degelijk, niet zo compact, dus...